Jednak polskie realia są jasne - Google rządzi. Co zatem może zrobić posiadacz witryny, który chciałby zabrać się za pozycjonowanie w google? Cóż, na pewno pozycjonowanie w każdej wyszukiwarce to skomplikowany proces, ciężko w niedługim artykule wyjaśnić coś czego eksperci uczą się latami, lecz ogólnie czymś ze wszech miar istotnym jest linkowanie. A więc posiadacz strony o psach, weźmy choćby pod uwagę takie jamniki, powinien starać się o linki do prowadzonej przez niego strony, ze słowem kluczowym "jamniki", etc. Jedno jest pewne - wysokie wyniki w wyszukiwarkach to spory ruch.
Zastanawiasz się odrobinę, w jaki sposób wcale nie rezygnując z kontaktowania się z własnymi znajomymi zaoszczędzić na wysyłaniu wiadomości tekstowych, które trochę kosztują? Cóż, w takim razie powinieneś jak najbardziej brać w rachubę usługi typu internetowa bramka sms. Często mówimy o zupełnie bezpłatnych bramkach. Z pewnością tego typu bramki są godne naszego zainteresowania, bo można właśnie dzięki nim wysyłać sporą ilość wiadomości tekstowych. Trzeba najzwyczajniej znaleźć solidna bramkę...
Istnieje wiele sposobów linkowania stron internetowych. Nieustannie powstają nowe rozwiązania, a więc to bardzo dobrze pokazuje, iż jeżeli w grę wchodzi linkowanie, należy być na czasie. Naprawdę nigdy nie może dojść do takiej sytuacji, że uzyskamy kilka linków, a potem będziemy tylko obserwowali pozycje w wyszukiwarkach. Przydałoby się nieustannie linkować swoje dzieło! Jak? Cóż, trudno w krótkim artykule podać dużo metod linkowania, ale przynajmniej moim zdaniem bardzo dobrym miejscem są wszelkiego rodzaju katalogi.
Kiedy wchodzi w grę pozycjonowanie sklepu internetowego jeszcze istotniejszą, aniżeli zazwyczaj rolę odgrywa poprawna optymalizacja. A więc jeśli e-sklep będzie dobrze zoptymalizowany, będziemy mieli okazję pozyskać ruch z tzw. long tail-a. Czyli jeśli posiadamy sklep internetowy z wyłącznie pozycjami książkowymi o zdrowiu, to możliwe, iż codziennie będzie do sklepu zachodziło bardzo wielu ludzi, którzy w wyszukiwarce internetowej wpisali np. najlepsza książka dot. odchudzania, etc. Choć to oczywiście nie wszystko - nikt nie powiedział, że reklamowanie e-sklepu to łatwizna.